fbpx

HIEMAN TIETOA MEISTÄ

TIIMI

Ammattitaitoisessa tiimissämme on yli 25 luovaa artistia, joilla on yli 10 vuoden kokemus, yli tuhannesta yksilöllisesti luodusta videosta.

ARVOT

Arvostamme erityisesti työmme laatua, -tehokkuutta ja -yksilöllisyyttä. Nämä ovat päällimmäiset tukipilarit, joiden varaan toimintamme rakentuu.

MOTTO

"Laadukas ei aina tarkoita kallista"
Meillä on Suomen parhaat hinnat, ja suurin osa selitysvideoistamme on tuottanut markkinoiden parhaita tuloksia maailmalla.

MIES YRITYKSEN TAKANA

MainosVidin toiminnan takana on Jani Lehtilä.
Jani on henkilökohtaisesti mukana jokaisessa projektissa, pitäen huolen, että lopputuloksesta tulee juuri oikeanlainen.

OIKEANLAISILLA YHTEISTYÖKUMPPANEILLA SAAVUTAT PALJON ENEMMÄN KUIN YKSINÄSI

SELITYSVIDEO: HINTA JA ARVO

Lisääntyneet konversiot

konversio (=kävijän tekemä haluttu toimenpide kuten suoritettu osto tai lomakkeen täyttö).

Selitysvideon todellinen hinta ei ole sen tuotannon hinta – vaan oikeaksi hinnaksi voit pikemminkin miettiä kaiken sen välistä jääneen liiketoiminnan, kun selitysvideo ei ole vielä ollut kotisivuillasi.

Videot ovat 70% Googlen suosituimmista hakutuloksista. Ja vaikka nämä tutkimukset ovatkin hiukan vanhoja, videoiden suosio hakukoneiden tulossivuilla vain kasvaa kasvamistaan. Asiakkaat odottavat saavansa vastaukset kysymyksiinsä ja huolenaiheisiinsa kätevästi ja pikaisesti videosta.
Ehkä juuri tämän seikan takia videot johtavatkin 41%:n kasvuun klikkaussuhteessa (=CTR), verrattuna pelkkään tekstiin.

Dollar Shave Club tuli kuuluisaksi selitysvideonsa menestyksestä, ja DropBoxista tuli maailman suurin nimi pilvipalvelujen joukossa yksinkertaisella selitysvideollaan noin 10 vuotta sitten.

Mutta ei sen enempää tylsistä markkinatitilastoista ja väsyneistä menestystarinoista. Tässäpä muutamia esimerkkejä sijoitetun pääoman tuottoa (=ROI) koskevista tilastoista.

Vuonna 2014 Crazy Egg loi animoidun selitysvideon kasvattaen heidän kuukausitulojaan 21 000 dollarilla / kuukaudessa.
Mikä tästä tekee vieläkin mielenkiintoisempaa kuin heidän selkeästi mitattavissa oleva tuloksensa, on se, että Crazy Egg käytti tulojensa hankkimiseen tuota samaa videota vielä kolmen vuoden päästä.
Crazy Eggillä on siis ainakin tuottoprosentti kohdillaan!

Näyttävä selitysvideo siis muuntaa katsojat asiakkaiksi, ja kun selitysvideo ollaan vielä suunniteltu osaavan ja markkinointia ymmärtävän studion toimesta, video tulee todennäköisesti muuntamaan katsojat asiakkaiksi, moneksi seuraavaksi vuodeksi.

Korkealaatuinen selitysvideo on sijoitus yrityksesi menestykseen tulevaisuudessa, ja kuten mikä tahansa hyvä sijoitus, saat selvää vastinetta rahoillesi.

Pitkäikäisyys

Jokaisen pennin arvoinen

Laadukas selitysvideo on sijoitus, joka kasvattaa yritystäsi.

Selitysvideon siisti ulkonäkö ja videosta välittyvä tunne ovat hienoja ja tärkeitä asioita, mutta loistavan selitysvideon tunnistaa kasvaneesta ja mitattavissa olevasta sijoitetun pääoman tuottoprosentista (=ROI) lisääntyneillä videon haku-tuloksilla, -inbound-liideillä, -asiakastyytyväisyydellä, -sitoutumisilla sekä -myynnillä ja konversioilla.

Selitysvideota ei siis kannata miettiä ärsyttävänä kuluna, vaan samalla tavalla sijoituksena kuin kaiken muunkin mainostukseen sijoitetun rahan.

Selitysvideon päällimmäinen tarkoitus monilla onkin kasvattaa yritystä ja tehdä yksinkertaisesti enemmän rahaa.

Maksat animoidussa selitysvideossa suurimmaksi osaksi sekunttien mukaan.

Jokainen animoitu videostudio aloittaa hinta-arvion luomisen keskustelulla videon pituudesta. Tämä auttaa studiota budjetoimaan tarvittavan määrän animaattoreita ja suunnittelijoita projektiisi jo heti alusta alkaen.

Tämä vaikuttaa mm. projektin valmistumisaikaan, tuotantoaikatauluihin sekä kuvakäsikirjoitukseen.

Mitä pidempi selitysvideo on, sitä paremman hinnan pystymme koko projektista antamaan tuotantokustannusten skaalautuessa kannattavammaksi.

Kannattaa myös huomioida, että pidemmissä videoissa mahdollisia korjauskierroksia saattaa tulla enemmän.
Tämä vaikuttaa suoraan selitysvideon valmistumisaikaan ja mahdollisesti videon kokonaishintaan.
Suunnittele ja kerro ideasi siis huolella.

Aika on rahaa

Tuotanto-kustannukset

Nyt kun sinulla on käsitys selitysvideoiden tilastollisesti todistetusta tuottoprosentista (=ROI) sekä siitä miksi selitysvideot ovat niin tehokkaita myynnissä ja markkinoinnissa.
Kerromme vähän lisää videoidemme tuotantoprosessista näyttääksemme sinulle, mistä monet kalliiltakin kuulostavat kustannukset muodostuvat.

Toivottavasti tämä myös auttaa sinua valitsemaan juuri oikean oikean tuotantostudion seuraavan videon tekemistä varten.

Jokainen laadulla tehty selitysvideo käy läpi yhteensä vähintään 5 vaihetta:

1. Suunnittelu –
Vaihe, jossa selvitetään mm. mikä tuotteesi on ja miten se auttaa asiakkaitasi.

2. Tarina –
Vaihe, jossa luodaan selitysvideon käsikirjoitus, jonka ääninäyttelijä sitten esittää videolla.

3. Kuvakäsikirjoitus /Grafiikat –
Vaihe, jossa Selitysvideosi on mallinnettu kuviksi ja tekstiksi (kuin sarjakuva). Tässä saat jo hyvän käsityksen miltä lopullinen video tulee näyttämään.

4. Animaatio –
Vaihe, jossa todella teemme selitysvideon.

5. Viimeistely –
Vaihe, jossa lisäämme selitysvideoon kertojan äänen sekä lisäpalvelut.

Vaiheeseen kuuluu mm:
– Selostus / kerronta – Jossa ammattitaitoisen ääninäyttelijän puhe lisätään selitysvideoon. 
– Muut lisäpalvelut kuten: tekstitykset, muunkieliset versiot, eri kuvasuhteiden versiot jne.

Paljon aikaa ja työtä kuluu näihin viiteen vaiheeseen.
käsikirjoituksen piirtäminen, muutosten tekeminen animatiikkaan, ääninäyttelijöiden palkkaaminen, musiikin lisensointi sekä luonnollisestikin hahmojen suunnittelu ja selitysvideon animointi, vievät huomattavasti aikaa ja resursseja.

Työtunteja selitysvideon eri vaiheissa siis riittää.
Tämän takia meillä onkin jokaisessa tuotantoprosessin vaiheessa monta ihmistä samanaikaisesti, antamassa täyden työpanoksensa.

Tämän koko prosessin ymmärtämisen pitäisi hieman selventää mistä kaikesta selitysvideoiden hinta oikeasti muodostuu.

Videon kaksi suurinta hinnan määrittelijää on:

1. Videon pituus

2. Videon tyyli

HANKI TARJOUS SELITYSVIDEOSTA JA KERRO TOIVEISTASI

Aloita chat
1
Kysy lisää whatsappin kautta! 😊
Hei 👋
Miten voimme olla avuksi? 😊